Visning på lätt svenska

Upptäck Nordiska museets utställningar. De berättar om hur människor i Norden bor, äter, klär sig och firar sina traditioner. 

Visning 2 och 30 april: Traditioner
Vilka traditioner är typiskt svenska?
Hur firade man förr i tiden och hur gör man idag?
Vad är en tradition för dig?

Du träffar en av Nordiska museets pedagoger som visar utställningen Traditioner

Visning 16 april: Bröllop och frieri  
Hur gjorde man förr i tiden när man ville träffa någon att gifta sig med?
Hur såg en brud ut förr i tiden?
Följ med på en visning och lär dig mer om dejting och bröllop förr i tiden.

Du träffar en av Nordiska museets pedagoger som visar utställningen Traditioner

 

Visning 14 maj: British så in i Norden
Hur har kläder och vardagsliv i Norden påverkats av Storbritannien?
Du träffar en av Nordiska museets pedagoger som visar den nya modeutställningen British så in i Norden


En visning tar 30 minuter. 

Samling framför Gustav Vasa-stayn i Stora hallen.

Är ni fler än 10 personer? Då bokar ni en egen visning via vårt bokningsformulär

Visningen är gratis om du kommer till museet efter klockan 13.
Varje tisdag klockan 13–17 är det fri entré till Nordiska museet.

Var: 
Nordiska museet
När: 
Upprepas var 2 vecka varje tisdag tills tis maj 14 2019.
tisdag 22 januari 2019 - 14:0014:30
tisdag 5 februari 2019 - 14:0014:30
tisdag 19 februari 2019 - 14:0014:30
tisdag 5 mars 2019 - 14:0014:30
tisdag 19 mars 2019 - 14:0014:30
tisdag 2 april 2019 - 14:0014:30
tisdag 16 april 2019 - 14:0014:30
tisdag 30 april 2019 - 14:0014:30
tisdag 14 maj 2019 - 14:0014:30