Biets dag

Närbild av en vit pion, ett bi surrar ovanför pistillen och ståndaren.

13 juli kl.11-15

Barn och familj

Hela dagen

Ingår i ord. entré

Upptäck en värld av biologisk mångfald och honung på Julita gård. Oavsett om du är en erfaren biodlare eller bara nyfiken, väntar spännande upplevelser och lärorika föreställningar i samarbete med Södermanlands biodlardistrikt.

Upptäck den fascinerande världen av biologisk mångfald, bin och honung – oavsett om du är en erfaren biodlare eller bara nyfiken. Utforska binas värdefulla roll i trädgården och njut av spännande visningar och föredrag. Upptäck och handla från vårt breda sortiment av högkvalitativa biprodukter.

För familjer väntar en dag fylld med musikalisk magi i barockstil med ”Blommans melodi”. Upplev en lärorik föreställning där du får följa en blommas häpnadsväckande resa från frö till fullt utslagen blomma, med Edith Barlow, Carl Pontén och andra talanger som framför musiken på cembalo.

Ett spännande samarbete som arrangeras tillsammans med Södermanlands biodlardistrikt.

• Du får snart mer information om programmet.

Julita gård ligger vid sjön Öljaren, 25 km utanför Katrineholm i västra Sörmland. Besöksadress: Julita gård, 643 98 Julita.

Ta dig hit med kollektivtrafik

• Tåg till Eskilstuna eller Katrineholm, därefter buss till hållplats Julita gård/Julita gård entré.
  • Planera din resa med SJ och Sörmlandstrafiken.
  • Under lågsäsong är närmsta hållplats Äsköping (ca 1,5 km från Julita gård).

Ta dig hit med bil